Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Godwin orgel

  • Hans Visser

    Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Godwin SC570 Theatre Organ.

    Uit nieuwsgierigheid zoek ik heb web af naar informatie over dit orgel en de (Italiaanse) fabrikant. Tot op heden slechts 2 items uit de VS over het merk.

    Wie kent dit merk? Nog een vraag: het orgel is lang niet gebruikt, dus kraakt af en toe en is behoorlijk stoffig in het elektronica gedeelte onder de motorkap. Helpt schoonblazen met de een spuitbus lucht?

  • Auke Schadé

    Hans,

    Ik ben in het bezit van een Godwin orgel,

    Type SC4444P (portable)

    seie 400285

    date BE.

    Dit orgel is uit de jaren 60.

    Ik heb al de contacten gepolijst en eerst een stofzuiger door gehaald'

    daarna met niet te veel druk schoon geblazen.

    Het beest is weer in een prima conditie.

    Groet,

    Auke.

  • Henk

    Ik heb een Godwin sc 570 gehad. Bij de introductie van het orgel in de jaren 70 werd er een grammofoonplaat bij verstrekt van Bernard Drukker op de Godwin.

    scoonmaken contacten met een speciale contactcleanerspray(vakhandel elektronica zaak) of alcohol met wattenstaafje.

  • Fred

    Hoi Hans,

    Schoonblazen of zuigen (stuk tuinslang aan de stofzuiger) helpt om oververhitting te voorkomen, de kontakten moet je met kontaktspray inspuiten en schoonmaken. Wel eerst de stekker eruit!!! Als kind heb ik erop gespeeld in een winkel en kon mijzelf helemaal vergeten, thuis hadden we een riha syntone een behoorlijke sprong achteruit voor hetzelfde geld…. Veel plezier!

  • Fried'l De Winter

    Ik zou de mijne graag op deze manier schoonmaken, maar weet niet hoe hij open moet! Alle schroeven aan achterzijde werden eruit gehaald, maar er is geen beweging in te krijgen. Nergens is iets anders te zien hoe hij open kan. Help aub!!!

  • Etienne

    Beste Fried'l

    Vertel eerst maar eens om welk type Godwin het hier gaat!!

    Ik heb 6 mnd gewerkt aan mijn Godwin sc 600 theater dus het schoonmaken lukt niet met er even op te blazen hoor (:P)

    Laat me je mail adres weten en misschien kan ik je helpen via mail.

    Mijn adres mirage002@live.be

    Groetjes

    Etienne

  • bart

    hallo,

    ik heb onlangs een godwin theatre 600 gekocht met daarbij ingebouwd een digitale synthesizer alles doet het perfect

    maar de synthesizer kan ik niet aan de praat krijgen. alle controle-lampjes branden wel. heb jij een idee wat ik evtl moet doen? ik zou het zeer op prijs stellen een reactie van je te ontvangen. ik heb geen documentatie van dit orgel kunnen krijgen.

    alvast bedankt.