Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

TMS 3617 IC Johannus Opus 200

  • h.steenman

    Van het TMS 3617 IC dat in het keying circuit van mijn Opus 200 wordt gebruikt kan ik nergens een datasheet vinden. Heeft iemand dit, misschien?

    Het IC een tweetal sustain uitgangen die in het klassieke Johannesorgel niet worden gebruikt. Maar gesteld dat ik best wel sustain wil toevoegen, wat moet ik dan doen?

    Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

  • Berend

    Hallo,

    Heb je hier ooit antwoord op gehad van iemand?

    Pin 4 van de TMS ligt normaal aan massa (ground). Die zal je eerst moeten vrijmaken van de massa en als je met een potmeter daar een positieve spanning op zet, krijg je sustain.

    Vanaf +15 Volt een weerstand van 18 K dan in serie een potmeter van 25 K en ook in serie een weerstand van 33 K en die aan massa leggen.

    Vanaf de loper van de potmeter (middenaftakking een weerstand van 10 K en die aan pin 4 de TMS aansluiten.

    Ik heb wel een schema van een Mansonic , want er komt wel iets meer bij kijken. Je moet de sustain ook weer kunnen onderbreken bij een nieuwe toetsaanslag.

    Heb je vragen , mail gerust,

    Berend

  • antonio

    oi gostaria de comprar 10 tms3617ns por favor me envie preço

    obrigado