Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Schema's RIHA Largo

  • M. Krom

    Mijn Largo produceert op de E (alle octaven) onregelmatig een knetterend bijgeluid.

    Zonder schema's is dit orgel niet te repareren.

    Graag schema's of kopieen daarvan, uiteraard tegen vergoeding.

  • Gerard.H.

    Het signaal voor de toon E gaat van de oscilator ,een schakeling waar de hoogste frequentie wordt op gewekt naar delers .dit is waarschijnlijk een IC SAJ110

    hiervan moeten er 12 van dit type aanwezig zijn .dus een vrij grote print met links een steekprintje haaks op de grote print en dan naar rechts 12 SAJ 110 OF SAJ 180. Van rechts uit begint de C ,dan de C'is tot de vijfde IC de E ,Dit is de IC die waarschijnlijk de geest gegeven heeft.dit is het beste met een scoop te meten ,maar met een oortelefoontje en een weerstand van 10k in serie is het ook te horen.vergelijk met een andere IC op werking .Deze gegevens zijn van een Ria Etude ,maar zal misschien niet afwijken van de largo.

    sukses

    Gerard.H.

  • Paul van der Mast

    Hallo Gerard,

    Ik probeer voor een oude dame, die erg gehecht is aan het geluid van haar Riha Etude, dit orgel te repareren. Op dit moment weet ik alleen dat er rook uit kwam (jaren geleden) en dat hij vervolgens niets meer deed.

    Zelf vermoed ik dat de voeding is opgeblazen door vochtigheid in stofophoping die ligt op open verbindingen. Kun jij me helpen aan een schema, in ieder geval van de voeding? Ik kan dan gerichter meten.

    Ik hoor graag of daar een mouw aan is te passen en alvast bedankt.

    Groeten,

    Paul van der Mast

    Ulvenhout

  • Wim

    hoe zou het komen dat het tweede toetsenbord het niet doet?

  • wytze

    goededag heren,

    sinds kort is er een riha largo in mijn huis gekomen, helemaal tof, tot nu….

    het geluid dat er uit komt is heel ver weg(ook al is het geen pijp orgel:blazend geruis en de toon is op de achtergrond).

    kan iemand mij misschien vertellen wat voor een onderhouds punten ik uit voeren kan om toch nog wat geluid te krijgen?

    graag tot lezens mvg wytze

  • Henri VR

    Hallo,

    Ik zoek een schema voor een Riha Largo model 8100. Na alle kontakten gereinigd te hebben blijft alleen de reverb over die het niet doet. De galmveer is zeker nog goed alleen krijg ik geen input signaal aan de ingang van de galmveer.

    Een schema zou handig zijn om dit uit te vissen.

    Wie kan er helpen ?

    Groeten

    Henri

  • demaret

    Henri VR Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ik zoek een schema voor een Riha Largo model 8100.

    > Na alle kontakten gereinigd te hebben blijft

    > alleen de reverb over die het niet doet. De

    > galmveer is zeker nog goed alleen krijg ik geen

    > input signaal aan de ingang van de galmveer.

    > Een schema zou handig zijn om dit uit te vissen.

    > Wie kan er helpen ?

    >

    > Groeten

    >

    > Henri

  • demaret

    Beste Henri

    Wij zijn in het bezit van bovenstaand schema;

    Als U nog geinteresseerd bent, laat het dan weten VOOR maandagochtend 12.30 uur, aangezien ons orgel wordt weggehaald na die tijd.

    Wij bewaren tot dan. fam. demaret