Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hammond A-102

  • Jac Janssens

    Hallo H.H. Hammondliefhebbers; mijn Hammond A-102 wil niet meer opstarten! Hij is wel enkele jaren onberoerd geweest, maar is altijd technisch goed onderhouden.

    De startmotor gooit de boel wel rond, maar zodra ik beide knoppen in de speelstand zet, zakt de toonhoogte weg tot nul. Wat moet/kan ik doen?

    Alvast bedankt voor de tips!! Jac.

  • Imre

    Vermoedelijk start de run motor ( Is de continu motor ) niet die neemt het over van de start motor na loslaten van de start schakelaar. Kan een losse draad zijn aan de run motor schakelaar of bij de voor verstreker waar alle spanningen vandaan komen. Is het een omgebouwde A - 102 van 115 volt 60 hz naar 50 hz gebeurd mechanisch is de rubbere overbrengings snaar gebroken door ouderdom. Dan is het kat in het bakkie, deze snaren zijn nog volop verkrijgbaar. In het ergste geval is de run motor defect (is niet waarschijnlijk maar zou kunnen.)

    Ik wil wel langs komen als het niet te ver is vanuit de kop van Groningen. Zelf heb ik mijn Hammond C3 geheel gerestaureerd of anders gezegt ge-rebuild.

    Jac Janssens schreef:

    >

    > Hallo H.H. Hammondliefhebbers; mijn Hammond A-102 wil niet

    > meer opstarten! Hij is wel enkele jaren onberoerd geweest,

    > maar is altijd technisch goed onderhouden.

    > De startmotor gooit de boel wel rond, maar zodra ik beide

    > knoppen in de speelstand zet, zakt de toonhoogte weg tot nul.

    > Wat moet/kan ik doen?

    > Alvast bedankt voor de tips!! Jac.

  • Imre

    Hallo Jac,

    Ik had een uitgebreide mail naar je toe willen sturen over mijn C3.

    Helaas lukte het niet via beantwoorden.

    Daarom vraag ik om jou email adres om eventueel als je het wil wat

    meer te filosoferen over Hammond orgels.

    Volgens mij weet je mijn email adres maar voor de zekerheid,

    arend_aap@tele2.nl

    Met vr.gr. Imre